Monday 17 March 2014

Menjadi Full Housewife

As salam semua..

Al kisah nak jadikan cerita.. sebenarnya sebelum ni I adalah salah seorang customer service di 1 of telecomunication in Malaysia ni la.. kerjaya ok.. seronok dengan kawan2 juga dapat pegang duit sendiri..

setelah berkhidmat selama 7tahun.. i pun berhenti..
Lahirnya baby 23/8/13.. setelah perbincangan antara me and my hubby, dia prefer untuk me duk rumah dan menguruskan hal rumah tangga sendiri ..menjaga anak sendiri..semuanya sendiri la hehehe

semuanya terletak pada keputusan antara kami berdua .. tiada campur tangan atau ideaa mana2 pihak.. Jadi.. suami kerja keras sikit tuk menyara kami sekeluarga tanpa pertolongan sang isteri ini lagi..

For me, u choose this way.. go on.. buat setakat ni.. xde lagi x cukup makan..atau kebajikan anak terabai even husband kerja sorang.. Alhamdullilah,. cuma xde la extra2 sangat :) tapi i x kisah dan i jenis memilih hidup tenang.. gembira dari yang lain2.. bak kata husband x kaya xpe..cukup makan cukup pakai..hidup riang gembira itu dah memadai .. saya juga begitu..

lagi satu "masa".. u dapat lebih masa dengan anak2.. my 1st child sekolah cina..so banyak homework..dan perlu pemerhatian kat rumah juga.. kalau dulu.. balik kerja dah penat..nak ajar anak lagi.. sabtu kerja..kadang balik lambat.. stress dan akhirnya anak jadi mangsa..kita kuat marah dia padahal dia nak kita pay attention kat dia..dia terabai..bila dia tido... baru lah menyesal.. perasaan keibuaan ni hanya Allah yang tahu kot.. bersalah sangat ok..

Bagi kami.. kami hidup bahagia dengan keputusan ini.. biar tak kaya asalkan kami cukup makan..pakai dan anak2 terjamin depan mata.. x lagi antar anak pi baby sitter macam anak 1st dulu..
siapa xnak duit lebih kan? kalau 2 orang berkerja sedap sikit.. tp bagi saya tak kira apa orang cakap.. yang penting membesarkan anak sendiri depan mata lagi puas hati daripada ada DUIT tapi segalanya x terjamin dari pelbagai sudut..

Hidup dalam 1 institusi kekeluargaan adalah perkongsian.. I x pernah mengungkit apa yang i share with my family..menolong husband dulu.. soal nafkah..x pernah ada pertikaian sbb bagi kami.. kita berkongsi segalanya untuk saling melengkapi.. dan sekarang bila suami buat keputusan untuk TIDAK membiarkan I kerja lagi.. i pun redha walaupun sayang dengan kerja yg agak best dan terjamin.. inilah dikatakan pengorbanan,. chiwah.. :) jika dulu I membantu dari segi wang dalam keluarga.. sekarang saya membantu dari segi rumah tangga dan anak2.. Kami kekal bahagia dan semakin bahagia..
Alhamdullilah.....